maandag 31 mei 2010

Vrijdag 28 en zaterdag 29 mei

Vanmorgen zijn we tegen 8.30 opgestaan, lekker gedoucht en de koffers ingepakt. Gelukkig paste alles er weer in. We hebben onze koffers afgegeven en zijn toen voor de laatste keer de stad in gegaan. We waren te laat voor de ontbijtkaart bij de meeste restaurantjes, maar uiteindelijk toch ergens een broodje met ei kunnen krijgen mmmm. Is natuurlijk niet zo gek om 11 uur ‘s ochtends.

Dit was natuurlijk onze laatste kans om nog te shoppen in New York, dus dat hebben we gedaan alsof ons leven er vanaf hing, haha. We hebben allebei nog weer van alles gekocht. Alsof alles pas leuk genoeg is, als je weet dat het alleen “nu” nog kan.
We zijn over 5th Avenue gelopen en in de buurt van Times Square. Op Times Square was trouwens een demonstratie van de marine. Vast omdat het Fleetweek is. Dus daar hebben we ook nog even staan kijken.
We hebben allebei nog een pizza slice gehaald, en hebben de gekochte spullen bij Jeffry in de koffer kunnen proppen. Kan allemaal net. (al hadden we wel een extra tas in de koffer zitten, voor als het niet kon.)

Om 16.00 namen we de metro weer richting Jamaica Station in Queens en vanaf daar de Aitrain naar JFK Airport. En weer in de rij voor het inchecken e.d. Marloes haar koffer woog 19kg en Jeffry’s koffer 21 kg. Netjes hè!
We konden vrijwel gelijk aansluiten in de rij voor het boarden. Het valt ons de hele vakantie al op, dat alle mensen die voorkruipen Frans spreken. En dit gebeurt vaak hoor. Het zal wel niet gebruikelijk zijn om op je beurt te wachten. Belachelijk gewoon. In de rij voor het boarden, bij de toiletten, bij alle controles enz.

Als we in het vliegtuig zitten horen we dat we pas over een uur mogen opstijgen. Daar gaat onze aansluiting in Parijs dus. Nou ja, daar kunnen we toch niks aan doen. Toch wel even balen.
We hebben weer de Airbus 380 en zitten dit keer bijna voorin. We kijken dus in de bussiness class/ 1e klasse. En wat, pardon,wie zien we daar…. Pamela Anderson. Huh echt? Ja echt! We hebben er even een blik op kunnen werpen, want er gingen gordijntjes dicht.

We kregen al vrij snel eten. Chicken or pasta. We kozen allebei de pasta, met glaasje Champagne, stukje cake, yoghurt, broodje met kaas en couscous met gerookte zalm. Kan slechter toch?
Na het eten viel Marloes meteen in slaap. Free Willy stond aan (slecht he), Jeffry had hem op pauze gezet, omdat ze toch sliep. Dus toen Marloes weer wakker werd, dacht ze maar heel even geslapen te hebben. Niet dus! Ook Jeffry heeft geslapen. Meestal lukt ons dit niet.
We werden wakker toen het ontbijt geserveerd werd. Een chocoladebroodje, bakje yoghurt en een jus d’orange.
We landden om 9.30 en onze volgende vlucht zou dus om 9.35 vertrekken. Jammer dan! Dat gingen we niet meer halen.
We konden omdat we zo voorin zaten als één van de eersten het vliegtuig uit. Dus waren we ook als eersten bij de transfer balie. Dit leverde ons plaatsen op voor de vlucht van 11.10 uur en naast elkaar. Na ons volgde een hele rij mensen. Dus wij denken wel dat we geluk hebben gehad, dat we 1,5 uur later al mee konden.
We kregen ook een voucher voor een broodje en wat drinken. Dus hebben we die gebruikt om de tijd te doden. Kan erger hoor!

In het vliegtuig richting Schiphol zaten we samen op de laatste rij, we konden moeilijk wakker blijven tijdens deze vlucht. Dus we waren al snel aangekomen op Schiphol.
Toen we bij de bagageband aankwamen, lagen onze koffers er al. Is dat even snel en handig. Dus binnen een half uur zaten we in de trein naar Zwolle toe.
We waren tegen 15.00 uur thuis.

Spullen uitgepakt, even geslapen en ’s avonds toch nog maar naar 4 Hofsteden toe, nog even feesten en bijkletsen met iedereen.

We vonden New York geweldig, maar toch merken we allebei dat 7 dagen midden in zo’n grote stad misschien wel wat teveel voor ons is. Het is of de drukte in, of op bed liggen/zitten in ons hotelkamertje. Misschien kwam dit ook door het warme weer, waar we nog niet zo aan gewend waren. We hebben ook ontzettend veel gelopen, wat voor spierpijn en rugpijn zorgde.

Maar het was een supervakantie, die we niet snel zullen vergeten! We hebben er van genoten.

Ons hotel bij Times Square vonden we perfect. Overal bij in de buurt, netjes alleen wel wat klein, maar dat schijnt vaak zo te zijn in New York.